May 30, 2015

Πραγματικές βιωματικές απόψεις


Θεωρώ εύκολο να συνεχίζουμε κάτι που δεν θέλουμε να δούμε από όλες τις απόψεις. Έτσι βολευόμαστε σε μια - στη δική μας - και στο φόβο που την διατηρεί στέρεη και δυναμική.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα είναι η αφωνία όσων το ζουν, το υπηρετούν, το γνωρίζουν εκ των έσω...γονείς, παιδιά, έφηβοι, δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί. Οι περισσότεροι φοβούνται να μιλήσουν. Άλλοι δεν σκέφτηκαν ποτέ πως υπάρχει λόγος να μιλήσουν, να εκφράσουν την πραγματική, αληθινή άποψή τους, που βγαίνει από το ίδιο το βίωμά τους και όχι απ' ότι εκπαιδεύτηκαν να παπαγαλίζουν και να πιστεύουν.

Νομίζω πως είναι ώρα να σπάσουμε αυτή τη συνήθεια. Σε αντίθεση με τη συνηθισμένη άποψη/συνήθεια, εδώ θα ήθελα να εστιαστώ στο "τι" και όχι στο "ποιος". Δεν μετράει για μένα περισσότερο η άποψη ενός ειδικού από ενός παιδιού, του επιστήμονα ή του νομοθέτη από του γονιού, του δασκάλου, το εφήβου.

Η ανωνυμία μας δίνει (έτσι όπως έχουμε περιπλέξει τις ζωές μας) την ελευθερία να εκφράζουμε τον αληθινό εαυτό μας. Βέβαια δίνει και την άνεση στους δειλούς να εκτοξεύουν τις εκλογικευμένες επικρίσεις τους και τις στερεότυπες πεποιθήσεις τους. Ας είναι! Η διάκριση είναι αρετή που χρειάζεται να καλλιεργούμε ο καθένας μας συνεχώς.

May 11, 2015

Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

Η Παρέμβαση για την Παιδεία είναι ανοιχτή σε συνυπογραφή φορέων και συλλογικοτήτων της κοινωνίας των πολιτών.
Παρακαλούμε να κοινοποιήσετε και διαβιβάσετε επειγόντως σε όποια ομάδα ενδιαφέρεται να συνυπογράψει, ώστε να διαβιβαστεί αύριο στη Βουλή.



ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΚΟ-ΣΥΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ -"ΠΛΕΙΑΔΕΣ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015


ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας,
Υφυπουργό Παιδείας,
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων,
Δημόσια Διαβούλευση

Η Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα – «Πλειάδες» και οι Φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών που συνυπογράφουν την παρούσα Πρόταση χαιρετίζουν την διαπίστωση – παραδοχή από την Κυβέρνηση της συνολικής υποβάθμισης της γενικής παιδείας στη χώρα μας (επισυνάπτεται παράρτημα με πληθώρα σχετικών αναφορών), με την ειδίκευση, την κατάρτιση και την προετοιμασία για ένταξη στην αγορά εργασίας να έχουν αντικαταστήσει τη συνταγματική επιταγή για καλλιέργεια, ολοκληρωμένη γνώση και δημιουργία συνειδητών και υπεύθυνων πολιτών. Παράλληλα, ενθαρρύνουν ζωηρά τη διακηρυχθείσα πρόθεση της νέας Κυβέρνησης να αναμορφώσει το εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο σε επίπεδο αξιακών αρχών, όσο και από έποψης δομής και περιεχομένου του εκπαιδευτικού συστήματος.

May 7, 2015

Η Εξουσία κι Εμείς


Χρειάζεται νομίζω, να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας, κόντρα στην εκπαίδευσή μας, πως τα κόμματα, οι βουλευτές, το κράτος υπηρετούν ΕΜΑΣ και όχι το αντίστροφο...

Για να "φτιάξουν τα πράγματα" χρειάζεται να αντιληφθούμε ΕΜΕΙΣ, πόσο ανάποδα τα έχουμε εκλάβει!

Για να μη μένουμε στα λόγια, χρειάζεται να παραδεχτούμε πως η ίδια η δράση μας συντηρεί όλα όσα δεν λειτουργούν, είναι εναντίον μας και διατηρούν την όποια καταπίεση και έλλειψη.

Και αν η συνειδητή στάση ζωής μας, μάς φέρει αναγκαστικά αντιμέτωπους με το κατεστημένο, αυτό είναι μόνο η τελική, εξωτερική μάχη που χρειάζεται να δώσουμε, ενώ οι προηγούμενες εσωτερικές αποτελούν τα θεμέλια της ακλόνητης σιγουριάς και ευελιξίας μας. 

Ξεπερνώντας τα προσωπικά όρια

 

Είναι σημαντικό (ή απαραίτητο θα έλεγα) να μη συγκρίνουμε τα παιδιά μεταξύ τους αλλά να παρατηρούμε προσεκτικά και να μαθαίνουμε το καθένα γι' αυτό που είναι. Είναι χρέος του κάθε γονιού πρωτίστως! Και είναι ουτοπική, μη εφαρμόσιμη διακήρυξη του υφιστάμενου εκπαιδευτικού συστήματος.

Πώς γίνεται να το συγκρίνεις με στατιστικές, με αδέλφια, ξαδέλφια, συμμαθητές, τον εαυτό σου όπως ήσουν παλιά;;; Κι όμως, το κάνουμε! ΠΑΝΤΑ εις βάρος του παιδιού! Θεωρητικά συμφωνούμε όλοι. Την πράξη δεν την βλέπουμε...

Σήμερα είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.

May 4, 2015

Δύσκολες ερωτήσεις παιδιών


Δεν φαίνεται να προλαβαίνω τίποτα αυτές τις μέρες... ούτε τη δουλειά μου, ούτε τα μέιλ, ούτε τα άρθρα.... Θέλω να γράψω για πολλά: για την παρεξηγημένη κοινωνικοποίηση, για το μπέρδεμα εκπαίδευσης - παιδείας, για το homeschoolling και το unschooling... Τα τελευταία γεγονότα, φαίνεται να έχουν παρασύρει τις ζωές μας, όχι μόνο τη δική μου αλλά και των ανθρώπων που δουλεύουμε μαζί με αφοσίωση και πάθος για το δίκιο και το καλό όλων των παιδιών μας. Όταν όμως έρχεται μια "κεραμίδα" από την κόρη μου, πρέπει να σταματάνε όλα και να είμαι απόλυτα παρούσα!